Ερωτήσεις Πολιτών και ΑπαντήσειςCategory: Ερωτήσεις ΠολιτώνΕγγραφή της κόρης μου (μόνιμου κάτοικου εξωτερικού) στο Εθνικό Μητρώο Επικοινωνίας (ΕΜεΠ) για την έκδοση εξουσιοδότησης παραλαβής νέου διαβατηρίου

Η κόρη μου (μόνιμη κάτοικος εξωτερικού) θα έρθει μόνο για 2 μέρες για να κάνει αίτηση ανανέωσης διαβατηρίου. Για να μπορέσω να παραλάβω το νέο, πρέπει να υποβάλει στο αρμόδιο για τα διαβατήρια ΑΤ μία εξουσιοδότηση. Η διαδικασία έκδοσης εξουσιοδότησης προϋποθέτει την εγγραφή της στο ΕΜεΠ. Είμαι αντίκλητος της κόρης μου για τις φορολογικές αρχές της Ελλάδας,όμως η  πλατφόρμα  του ΕΠεΠ  δεν αρκείται στα δικά μου στοιχεία (που είναι γνωστά στην ΑΑΔΕ και εμφανίζονται στη πλατφόρμα για τις φορολογικές δηλώσεις) αλλά ζητάει τα στοιχεία της κόρης μου: συμπληρώσαμε το τηλέφωνο στο εξωτερικό και τον  κωδικό που της εστάλη στο κινητό. Αυτό όμως δεν αρκεί: ζητάτε και επιβεβαίωση του αριθμού του κινητού τηλεφώνου μέσω  webbanking στην Ελλάδα. Δεν διαθέτει κάτι τέτοιο και η πλατφόρμα την στέλνει στο ΚΕΠ. 
Δεν αναφέρετε ποιά στοιχεία θα ζητήσει το ΚΕΠ για τη συγκεκριμένη  ταυτοποίηση. Θα προλάβουμε να κάνουμε την περιβόητη ταυτοποίηση των στοιχείων μέσω ΚΕΠ και την εγγραφή στο ΕΜεΠ μόνο αν έχουμε προηγούμενη σχετική ενημέρωση για το ποιά έγγραφα  θα απαιτηθούν για την ταυτοποίηση. Οι μόνιμοι κάτοικοι εξωτερικού συνήθως έχουν ελάχιστο χρόνο για τέτοιες γραφειοκρατικές διαδικασίες  
Γιατί στον σχεδιασμό των πλατφορμών δεν παίρνετε υπόψη και την πραγματικότητα των (δυστυχώς πολυάριθμων πια) μόνιμων κατοίκων εξωτερικού. Και για να γνωρίζετε: οι προξενικές αρχές μας είναι άκρως υποστελεχωμένες και αργούν πάρα πολύ…
Γιατί δεν αρκούν για το “κράτος gov.gr”  για την  επικοινωνία  με έναν μόνιμο κάτοικο εξωτερικού τα στοιχεία επικοινωνίας της/του αντίκλητου του ενώ αυτά επαρκούν για τις φορολογικές αρχές?  Οι φορολογικές αρχές είναι φαίνεται κάτι υποδεέστερο από το “κράτος gov.gr”.
Επίσης, θεωρώ αναγκαίο να υπάρχει για μία πενταετία π.χ. και ένα call center (σε 24ωρη βάση!) για να μπορούν όλοι οι πολίτες να βοηθηθούν πιό άμεσα ωστε να μπουν πιό γρήγορα στη χρήση των  ψηφιακών υπηρεσιών. Μήπως υπάρχει ένα ψηφιακός ρατσισμός σε βάρος όσων είναι άνω των 60-65? Έχετε σκεφτεί ότι όλο το gοv.gr έχει πολλά κενά και αφιερώνουν οι πολίτες πολύτιμο  χρόνο να βρουν λύσεις για θεματα που δεν έχετε σχεδιάσει σωστά?
Ευχαριστώ εκ των προτέρων για την άμεση και ολοκληρωμένη απάντησή σας.
Με εκτίμηση,
Σμαράγδα Αγγουράκη